همانطور که در بخش های قبلی گفتیم Power BI از سه کامپوننت اصلی تشکیل شده است:
1. Power Query
2. Power Pivot
3. Power View
بنا براین برای شروع به کار با Power BI ابتدا لازم است تا DATA های مورد نیاز را به نرم افزار وارد نماییم . این مرحله با Power Query Editor انجام می گردد .با استفاده از Power BI ، میتوانید دادههایی را که از منابع گوناگونی گرفته شدهاند ترکیب کنید تا تحلیل داده جذاب و متقاعدکنندهای داشته و همچنین به خوبی نتایج را به تصویر درآورده و گزارش تهیه کنید. در این آموزش نحوه ترکیب کردن دادهها را که از دو منبع متفاوت دریافت شدهاند توضیح خواهیم داد.فرض کنید ، یک فایل اکسل حاوی اطلاعات مربوط به محصولات دارید ، و یک پایگاه داده ProfsrFinancial که دادههای مربوط به فروش را شامل میشود. حال از هر دو منبع داده میتوانید استفاده کرده، ترکیب کردن دادهها را به راحتی انجام داده تا گزارش تحلیلی فروش را تهیه کنید.
ورود دادههای مربوط به محصولات از یک فایل اکسل
شما می توانید تنظیمات مورد نیاز را روی جدول مربوطه انجام دهید . ستون ها و یا سطر هایی را اضافه و یا کم کنید ، آنها را دسته بندی و مرتب (SORT) نمایید .
وارد کردن دادههای از یک پایگاه دادهProfsrFinancial:
در Power Query Editor، New Source را انتخاب کنید سپس ACCESS DATABASE را انتخاب کنید.
در کادر محاورهای دیتابیس ProfsrFinancial را انتخاب و OK می کنیم .
جدول Product را انتخاب و سپس Edit را بزنید.
درباره این سایت